Wednesday, March 23, 2011

LOOKING FOR PARADISE

LOCATION : BEDROOM
SONG : LOOKING FOR PARADISE

Dude blog,

Susahnya bila org tak boleh nak terima keadaan aku seadanya. Bukan la aku kesah sgt, tapi kesah sikit je. Tapi kalu aku nak puaskan hati semua org, tak dapek la. Aku ni bukan Tuhan. Aku rasa benda2 ni yg bg seri dalam hidup. Yang akan tambah kematangan diri sendiri.

Tiba2 mood aku berubah lepas satu hari happy. Happy sendiri2 je. Syok sendiri. Aku ni dah la dekat 2 bulan tak merasa weekend. Rest pun tak cukup. Itu ini. Kadang2 aku sakit hati gak benda2 mcm ni jadi. Mmg skrg aku rasa nak carut!!! Tapi kalu aku carut, semua benda akan ok ke? Sama je aku rasa. So tak guna nak carut pun.

Atau aku yg sensitif? Salahkan diri sendiri je lah. Sbb bodoh dan bengap. Tak reti nak managed emosi sendiri. Ko rasa mcm ne En Blog? Ah, cakap ngan ko, bukan ko leh cakap ngan aku balik. Baik ngadu ngan Allah. Mungkin kena uji sbb alpa ngan dunia fana.

Aku tak penah judged org. Ok aku tipu. Penah la sesekali. Ye lah, betul la tu, Allah nak menguji. Aku terima. Tapi aku kenalah strong. Lembik je emosi ni. Makin senang di lauk2an. Ah, bisikan syaitan suro aku carut terngiang2 kat telinga. Syuhhh....

Kesimpulannya, betulkan la diri sendiri. Ape2 yg jadi dlm hidup, try reflect balik kat diri sendiri. Jgn salahkan org lain. Aku benci ngan diri sendiri yg lemah emosi.

# Cukuplah Allah bagiku....


LOVE, ZAID . . .

7 comments:

  1. kunjungan dan salam dari saya. Be the Best. Allah always with us. :))

    ReplyDelete
  2. Salam and hye...
    Nice blog... feeling lucky dapat follow your blog...
    kalau free, jemput singgah ke blog saya..tikasih, thank you
    http://purplebloggerboyz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. thanks all.time2 bosan, ni lah tempat nak luangkan masa

    ReplyDelete