Tuesday, September 14, 2010

hadiah ilmu dari seorg teman

29 Ramadan, aku teman mbr gi buat facial. aku tak buat, aku gi teman je ok. haha. kalu aku buat, jambu pulak nanti. so, biar lah tak jambu. treatment yg makan masa 2 jam. ape aku nak buat 2 jam nih? sblm mbr akumasuk ke bilik treatment, dia kluarkan buku dari beg laptop dia. hulur kat aku. aku pun, pasang mp3, sumbat earphone kat telinga, terus baca.

novel sejarah islam ni sgt hebat. bila baca, rasa nak terus baca, terus nak tahu ape yg jadi berikutnya. rasa dekat sgt di hati. tahniah pada penulis novel ni. bahasa yg digunakan sangat indah, tapi simple. memcerminkan keindahan akhlak seorg imam yg hebat. 

aku syorkan pada semua utk memiliki buku ini. aku pun akan cari satu utk simpan dalam koleksi. dari kita dok baca novel2 harry potter, twilight, why not kita ubah, baca novel2 tgh insan2 agung dlm islam. ilmu pun bole bertambah. plus, bnyk manfaat yg diperolehi.

buku ini aku rekemen pada:
1. ibu2 yg mengandung - ada cara mendidik anak dari dlm kandungan
2. ibu yg baru lahirkan anak - bagaimana menegur anak2, berbahasa ngan anak2
3. bakal pengantin
4. semua, belilah buku ini

harga dalam RM24. buku ni kat popular ada. kat MPH aku tak sure. tapi cari la kat kedai2 buku2 islam, insyaAllah ada. sekadar berkongsi sebuah ilmu yg bermanfaat. jom membaca....


pada 4 Syawal, aku abis baca buku ni. curi masa utk baca novel nih. ke mana saja pegi, novel ni pasti dalam tangan. naik bus, tunggu giliran kat bank. bawa lah buku ke mana2, ada sama, curi baca. sure best. 

note: mesti org cakap poyo je mamat tu baca buku masa tunggu giliran dalam bank....

# bersyukur sbb ditemukan dengan sahabat ini....thanks Allah

6 comments:

  1. wah.. dah jadi ilmuan skang.. ni yang rasa mcm nak amik buat adik ipaq ni.. tapi stok adik pompuan dah abis.. yg ada sorang pun dah kena cop..

    ReplyDelete
  2. blom lagi jd ilmuan.masih mengesot.ala, saja sharing2 buku yg baik utk dibaca...

    ReplyDelete
  3. xpernah dapat hadiah buku apatah lagi dr seorg teman >_<

    ReplyDelete
  4. salam.. lama aku tak menyinggah kat blog ko nih jaid.. anyway, ko dah baca lum novel "sultan muhammad al fateh" fuh.. jatuh chinta den dgn tokoh islam yg sorang nih... hehehe.... aku pun baru2 try baca novel2 gini.. best la pulakkk... hehehe

    ReplyDelete
  5. nisa...lama nye tak kaco ko kan? hehe..thanks sbb singgah sahor kat blog aku yg ala carte nih..haha
    aku pun baru berjinak2 novel2 islami nih. paling tersentuh & terbuka pintu hati, bila baca novel atas nih. sbb kisah hidup salah seorg imam yg agung. kagum dgn semangat mencari ilmu....bnyk lagi buku2 yg tak abis baca nih...nanti nak cari novel yg ko cakap tu...tegur2 la kat YM/FB

    ReplyDelete