Friday, September 17, 2010

abah sayang kamu....

sambil dengar online radio kat iphone (kena ke bg tau?), amik initiative utk update blog nih. 
title cukup catchy tak? tak? lantak lah
betula kata org, lelaki ni susah nak tunjuk kasih syg.
1st time aku tgk air mata abah, masa mak tenat kat spital
sambil cakap ngan aku
"mintak2 la Allah panjangkan usia mak, supaya kita bole jaga dia, sekejap pun jadi la"
masa ni abah lap air mata yg menitis
aku tau abah sygkan arwah mak

betul, lelaki susah nak tunjukkan kasih sayang. secara majoriti nye la
kalu yg pandai tunjuk tu, tu golongan minoriti
cam aku gak, tak reti nak tunjuk kasih syg
maybe sbb tu la tak panjang jodoh ngan awek lama
ok, cukup takat tu, ni citer pasal abah ok. bukan gue.

masuk bilik, nak amik towel, sbb nak mandi.
terpandang kat tepi pintu
ubat nyamuk dah di pasang oleh abah
well, aku ni, bnyk mana pun nyamuk kat kg nih
jgn harap la nak bgn pasang ubat nyamuk
well, tersentuh lak hati gue.
gue tau, abah tak reti nak cakap yg dia sayang sama anak2
tapi, segalanya bole dilihat dari tindakan yg diambil abah
paling simple, pasang ubat nyamuk utk anak2
thanks abah...love u too...aiseh...jiwang lak mlm2 nih

ni la ubat nyamuk yg dipasang oleh abah gue...gue amik pic ni sambil emo2 sbb speedlight tak nyala
# packing sudah siap, esok berangkat pulang ke melaka....

3 comments:

  1. awekk?? ahhaha.. gwa agak2 tergolong dalam lelaki minoriti ke majoriti.. pandai tunjuk, tak di appreciate, pastu jadi tak pandai tunjuk.. wakaka.

    lame da tak singgah sini...

    ReplyDelete
  2. quek: mu tergolong dlm golongan minoriti yg hampir pupus..ke makin bertambah? hahaha

    ReplyDelete