Wednesday, October 1, 2008

= > physco aka org gila

korang semua bole merujuk pada myspace www.myspace.com/zaid_muhdzali untuk maklumat lanjut.ada org gila yang rajin n baik hati buat myspace utk aku ni.thanks a lot.but buat kawan2 yang mengenali aku,that is not the genuine of me. to make it easy, i have print screen all the related pages for a glimps to all:
dalam 1st pic ni, ada cerita pasal duit n hadiah.sape yang mintak duit ni?kawan2,i have my onw work.working with one of the successful company in malaysia.contributor of 1/3 of malaysia income.do i need money from others?ask my friends who really close and know me better than this whatever fellow.how good i manage my income aka DUIT. btw, duit sendiri,lain kali simpan elok2.
second part of the 1st page story is about hadiah.hadiah ni ada yang org mintak ada gak org yang sendiri bagi.hadiah ni suatu tanda ikhlas,tapi bila tak ikhlas ni, bukan hadiah lagik namanye.dah mcm bela 'anak ayam' lak.bagi barang utk 'gam' supaya tak lari.think once again.look at ursef.btw,kawan2 yang mengenali aku,ada ke aku mintak hadiah dari korg?yang utk weding aku tu lain citer la...tu korg mmg kena bg.hahaha.tapi korg adalah hadiah utk aku.wah,puitis ayat aku.ni semua gara2 ayat2 cinta la nih.
3rd part ada mention pasal F1 ticket.once again,org ni terlupa aku kerja kat mana.every year aku dpt ticket utk tgk F1 sepang kat grand stand.so,ada issue ke pasal ticket, yang di'claim' aku mintak.hmmm....manusia,bila dah tak dapat ape dia nak,mcm2 dia akan buat.takpe la, tu hak masing2.
cukup setakat tu utk 1st pic,now we move to 2nd

here starts the 2nd pic comments.let we read what been written here.ada mention pasal buat yang terbaik.ish geli aku dengar.ape yang terbaik ni?kalu ada list tu mungkin bole justify.tapi sorry,stakat main tulis je,simpan balik ayat2 poyo tu.siap nak suro org berterima kasih lagik.kelakar seh.ada gak manusia mcm ni.takkan nak berterima kasih atas benda yang tak penah wujud.mcm ne tu.tiba2 aku gi kat korg,aku cakap 'thanks'.manusia pelik.
move to 2nd part of 2nd pix, ada mention pulak pasal aku tak ikhlas berkawan dari mula.what a funny excuse.do u wait when others are not sincere making frens wt u?lu pikir la sendiri.btw, how could u know the sincerity?mungkin org ni lupa kot,dlm surah al-ikhlas, takde pun satu perkataan yg menyebut IKHLAS.dalam erti kata lain Yg Maha Esa nak bg tau kat semua makhluknya,ikhlas tu tak siapa yang bole nampak.jgn la kita ni pandai2 menjatuhkan hukuman terhadap org lain,hanya kerana kita berdendam ngan dia.bersihkan la jiwa kita sendiri dan jgn la suka jaga tepi kain org lain.
part 3,siap publish no tepon sendiri.tak paham aku ape motif.tak kesah la,bukan mslh aku pun.semoga berjaya ngan ape yang dia cuba plankan. now the final pix.mcm2 la org gila ni tulis pasal aku ni.manusia pun ada org buang.tak caya tgk dalam surat kabar.ramai je mak bapak buang anak sendiri.takde sape nak buang sape dalam storyline ni.bukan aku nak buat drama.tak yah la nak buat org lain nampak kesian.dan tak baik nak tipu org.mcm2 ragam manusia dalam dunia ni.aku pun kadang2 tak paham.tapi tu hak masing2.ada aku kesah.janji tak kaco laluan hidup aku ni.
Allah dah tentukan ape yang baik dlm hidup setiap manusia ni.kita sebgai hambanya, patut redha ngan ape yang telah ditentukan.bila kita tak reti nak ada rasa redha dan pasrah serta berserah pada Sang Pencipta, mcm ni la yang akan jadi pada diri kita.agama hanya pada nama.

korg leh nilai sendiri.tak perlu la aku nak cakap sape yang jadi mangsa seorg manusia gila dlm kisah minggu ini.lu pikir la sendiri.mlm raya ni.aku dok di kaco ngan sms yang bukan2 dari org gila n yang aku tak kenal.ape yang patut aku buat.buat donno je org macam ni.sampah masyarakat mcm ni kita jangan layan sgt.moga2 dia mampu kembali ke FITRAH manusia.

renung2kan dan selamat beramal...haha

ke bintang!!!

No comments:

Post a Comment