Saturday, December 25, 2010

Barakallah...kawan baik aku dah kawin...

Lokasi : Bilik Sendiri
Lagu : SuriaFM - lagu indon, tak tahu title
Mood : Excited

Alhamdulillah...dah selamat member baik aku nih. 

“Barakallahu laka wa baraka ‘alaik, wa jama’a bainakuma fi khair”
"Mudah-mudahan Allah memberkahimu, baik ketika senang mahupun susah dan selalu mengumpulkan kamu berdua pada kebaikan

Mengenali ongeh sebagai kawan baik, tahu sangat selok belok perangai dia nih. Bnyk nau berahsia. Sampai nak kawin pun masih berahsia. Sib baik ngan aku dia tak berahsia. Teringat soalan sepupu dia:

"Nak tanya ni, tau tak hazli nak kawin?" - spupu ongeh

"Tau, dia bg tau dah lama..." - aku

"Ni mmg kawan baik dia la nih..." - spupu ongeh

Semalam merasa menjadi pengapit utk pengantin nikah. Sepanjang majlis berlangsung sok sebelah pengantin. tak leh berenggang. Siut je, tak leh nak ngelat. Time nikah pun kena dok sebelah pengantin. 

Syukur, kawan aku ni tenang je masa akad. Muka dah tak sabar nak sebut akad. Haish.

Selesai majlis, semua nak bergerak ke rumah pengantin perempuan. Seperti yg aku dah niatkan, aku berdiri depan kedua-dua pengantin, dan berdoa pada mereka. Doa yg kat atas tu. 

Lepas aku doa, dia peluk aku dan menangis. Terharu & sebak mungkin. Jenuh gak nak stop kan. Takpe la, air mata utk tanggung jawab baru. Pembimbing isteri dan keluarga nanti. Sib baik aku cool. Yg tak bole blah, camera man dok snap gambar.

SELAMAT PENGANTIN BARU, HAZLI & AZNA...















# mesti ada yg akan komen - "kawan baik dah, ko bila lagi...?" - eh, sabau bole...? ehehehe

2 comments:

  1. alhamdulillah...tuan jgn lupa jemput saya nnt..hehe

    ReplyDelete
  2. heheheh..macam tau2 jer kan soalan tu nak ditanya..bgus2 play safe...insyallah pasti berjodh...

    ReplyDelete