Sunday, December 5, 2010

satu perjalanan, satu pengembaraan

situasi : baru bangun tido
lokasi : bilik tido
lagu : Just The Way You Are
mood : mengantok

satu perjalanan, satu pengembaraan. ambil sedikit masa-masa walaupun tak berapa nak terluang utk rehat-rehatkan otak. break kejap dari segala kekusutan tentang kerja. melawat suatu tempat yg bg aku sangat istemewa. istemewa dari segi org nya (sure ada spekulasi lepas nih), dari segi loghat bahasa nya, dari kemesraan org-org nye, dari segi tempat-tempat memborong (seperti rantau panjang), oh ya, juga dari segi makanan nya. yg paling istemewa, dari segi tampuk pemerintahannya. teringin sekali utk bertemu dengan tuan guru nik aziz. so, aku letak tepi nak jumpa ngan artis-artis ke ape ke. baik jumpa pemimpin-pemimpin yg berkaliber. baru la best.

perjalanan jauh dari KL > BENTONG > BENTA > GUA MUSANG > KETEREH > KB > PCB > RANTAU PANJANG > KB > GUA MUSANG > BENTA > KL > MELAKA. first time dalam hidup, drive je selama 3 hari. dah mcm kembara motorcross lak. 

tapi pengalaman, terbaik bagi saya. dapat melihat tempat org. makin maju negeri kelantan nih. jalan-jalan dah jauh berubah. kat town la. kalu jalan nak ke KB tu, paham-paham le. tapi kelihatan gak highway/jalan baru yg sedang dibuat. nanti ok le tu.

jalan-jalan sampai ke pantai sabak....







# Dila, nak pinjam dulang....

5 comments:

  1. oh my!! love the pictures and of course the posting lah..

    post the pic to FB la..senang akak nk komen..especially gambar Alin insult BB akak tuh..konon2 dia ingat tu touch screen la knnn...

    ReplyDelete
  2. wow.. cantek gambar2 kau.. suke entry ni!! mmg best jalan2 klate..

    nak pinjam dulang? slalu!! hehehe..

    -dila-

    ReplyDelete
  3. dah lama tak pegang slr nih...tak cantek ah gambar. subject nye je yg cantek

    ReplyDelete
  4. ni lepas aku dah lama tak pegang slr aku...dah hilang skill sikit

    ReplyDelete