Sunday, December 5, 2010

bergerak ke hadapan

lokasi : villa PRI
lagu : aku ingin kau bahagia
status : makin malas

Kita merancang, Allah menentukan. Dia Maha Mengetahui apa yang lebih baik untuk kita. Benarlah kata-kata ini. Tak perlulah kita risau akan apa yang bakal digantikan oleh Dia untuk kita. Semuanya dalam pengetahuanNya. Kita rancang, usaha sebaik mungkin, berdoa & bertawakal kepada Dia. Moga-moga memperoleh apa yang terbaik kita inginkan.

Aiseh, intro kali ni lain macam jah. Hidup kena teruskan. Bergerak ke hadapan. Yang lepas-lepas, jadikan satu pengalaman yang indah dalam hidup. Jadikan cikgu yang paling hampir dengan diri. Guru yang terbaik adalah pengalaman hidup. Ntah betul ntah dak. Betulla kot kan?

Thanks sebab jadi kawan aku. Lama kita kenal, dari tahun 2002, sampai la sekarang. Pernah berkawan, berkawan rapat, bercinta, putus, bergaduh, kembali baik sebagai kawan, sehingga sekarang. Tahniah kepada awak sbb awak memang seorg yg sgt kuat. Tak lama pun bercinta. Dari 2005 sehingga 2006. Kita putus bukan sebab kita bergaduh, cuma keputusan tak matang yang kita buat. Dari 2006 sehingga lah 2010, tak mampu nak terima org lain sebab dalam hati masih ada sayang dan kasih pada awak. Kita berjumpa, bercerita, bersembang, masih mcm dulu. Tapi skrg semua dah jelas. Kita HANYA KAWAN. Forever ok. 

Perjalanan masih jauh. Manfaatkan dengan sesuatu yg lebih bermakna. 

Dua Manusia, Satu Cerita, Pengalaman Berbeza...

# aku masih solo, dia pun...sape yg kawin dulu nih?

10 comments: