Wednesday, October 20, 2010

wisel permulaan telah dibunyikan


"wisel dah dibunyikan. tak sangka saat2 akhir ada perubahan dalam corak permainan. sebagai play maker, aku terpaksa membantu captain dalam menyampaikan corak permainan yg baru. arahan oleh coach & manager, mesti dipatuhi. walaupun dalam perlawanan nanti, the player yg akan mencorak permainan. tapi, bimbingan dan tunjuk ajar dari yg lebih mahir, diperlukan."

macam game bola, tapi bukan. ni lah yg terjadi dalam stragetic planning away day yg baru je abis semalam. haish. lepas day 1 event, tiba2 CEO nak tukar agenda. tu la yg aku cakap tukar corak permainan. dan pada tu adalah waktu lunch. aku yg dah sedia maklum takkan sempat lunch, telah melantak dengan amat bnyknya pada waktu breakfast. think ahead la kiranya nih. cool. Captain pasukan adalah KUNK. muka dah ketat. dalam hati ada bara. bukan bara cinta, bara rasa nak hempuk CEO. sib baik ada play maker a.k.a AKU la tu. Kasi tenang captain. tapi tu tak mencabar, sbb melibatkan 2 3 org dalam pasukan. paling mencabar, bila nak bg tau ahli pasukan yang lain. dlm bola, mungkin 11 org atau lebih termasuk reverse reserve, tapi nih, nak kena communicate to 90 org. amik ko. tapi Alhamdulillah, dengan bantuan Allah, semua berjalan lancar. Thanks Allah.

dari kiri: Marni (staff aku yg suke melawan), Kunk (captain), K Rohana (bukan Rohana Jalil k)

Geng Muka Ketat Tahun Ni bak kata Hasri: Kunk & Aku (toiletries bag tertinggal...ah muka serabut) 



kadang2, rasa tension pasal kerja. tapi, buat pe nak tension2 kan. tenang2 sudah. tak perlu pun tensi tu. when we act cool, we look cool. eventhough kat dlm tu tak le cool sangat. saikologi amat penting dalam diri. sebagai seorg Islam, ketenangan adalah salah satu cabang Iman. Bila hati tenang, segala2 nya menjadi lancar. 

"Dengan Mengingati Allah, Hati Akan Menjadi Tenang"



gambar ni takde kaitan dengan entri kali nih. tapi ni gambar tgk MAGIKA yg diambil oleh Iphone 4 En Hasri....aku sgt gemok dalam gambar nih..haish

# wisel penamat dibunyikan.....letih yg membuahkan hasil

3 comments:

  1. haikk...ohoho..reserve player ker reverse player bang?? ulalala

    ReplyDelete
  2. saya tak tension kerja bro., saya mmg kaki kerja!
    saya tension orang-orang yang bekerja di sekeliling saya...fed up!

    ReplyDelete
  3. i drop my comment here. but not comment entry. i'm sorry bro. now i'm follow u. hehe. followers ke 40. yah ! my number ~

    ReplyDelete