Sunday, October 24, 2010

Keindahan Dunia...

Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yg sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masihkah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan kembali padaNya

Bila waktu telah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tinggallah sepi

mendengar bait2 kata dalam lirik lagu ni amat memberi kesan pada aku. benarlah kata2 dlm lagu nih. cukupkah bekalan utk jadi teman aku nanti di sana...yg bakal seorg diri. Adakah lahad akan menyambutku dengan kegembiraan. Atau lahad ndak sabar ingin menghimpit aku. Sehingga bertemu kedua rusukku. Ya Allah, padaMua, aku menitiskan air mata atas segala kesalahan dan keingkaranku padaMu. Moga kau terima taubat ku ini. Gentar dan gigil bila mengenangkan kealpaan aku pada suatu masa dulu. Janganlah Kau hanyutkan aku dalam dunia yg penuh dengan keindahan yang sementara.

Hidupku, Matiku adalah hanya untuk Mu...Cukuplah Allah bagiku...

# haish...aku manusia yg mudah lupa dan hanyut...

1 comment:

  1. zaid.. jom sama2 improve diri. aku pun selalu terfikir apa yg ko tuliskan ni. tp as a weak being, selalu juga aku tunduk pada bisikan syaitan.lemahnya bahu kiri aku ni *sighh*

    let's reminds each other as brother in muslim. Kalau2 ada yg aku terleka/terlbh/terkurang i welcome any teguran. for the sake of improvement, i rather be realistic and rational :)

    ReplyDelete