Sunday, October 24, 2010

Port Dickson

beberapa hari dah tak update. ni pun rasanya update yg tak hape2 je. gambar2 yg diamik menggunakan iphone masa away day kat PD. Alhamdulillah, dapat bilik facing laut. dapat la tgk matahari terbenam. best sgt. merasa dan melihat keindahan yg dikurniakan Allah. moga2 bertambah iman dan taqwa. takut tenggelam dalam nikmat, lupa akan Maha Pencipta. syukur punya teman2 yg selalu mengingatkan dan menasihatkan. kalu tak, sure memilih jalan yg salah. 

hidup ni terlalu singkat utk enjoy. Kematian adalah yg paling hampir dgn diri aku. Masa yg berlalu pula adalah yg paling jauh dari aku. Alangkah baiknya, jika dapat diputarkan masa2 lalu. Supaya aku dapat jadi hamba yg Soleh. Moga2 belum terlambat utk semua itu.

Benar, jalan menuju syurga Allah, berliku2. Bukan indah seperti jalan ke neraka. Nauzubillah. Moga Allah selamatkan iman. Perubahan dalam diri penting bagi aku. Aku ingin jadi hambaNya yg taat. Menjadi hambaNya yg selalu mencari keredhaanNya. Ingin membanggakan Rasulullah punya umat seperti aku. Iman yg rapuh dan nipis ini, aku amat risau, bila2 masa boleh punah. Berdoa padaMu Allah, tetapkanlah iman ini. Mencari rahmat dan kasihMu. Moga terpegun aku nanti, di gerbang pintu syurga, menyaksikan segala janji2 Mu ke atas org2 yg soleh.

Matahari hampir terbenam....di PD

Mega2 sedang jelas kelihatan

Lappy sedang menayangkan FB....

tahniah Thistle atas mee kari yg sangat enak
teringat pada WAU PENYU...


# misi dakwah bermula...

2 comments:

  1. another great photo.

    p/s: haha. i can spend hours on someone's blog admiring the pictures they took.

    ReplyDelete