Sunday, October 24, 2010

Rak dah penuh, dada...?


koleksi terbaru. masih panas. seminggu lalu wa gi sapu kat kedai. ada yg dicari tak ditemui. tapi sesuaty yg terjadi tu, pasti ada hikmahNya. Dia lebih tahu. mungkin tak nak aku biarkan koleksi2 ni sekadar koleksi kat atas rak. nak suro wa baca dulu yg nih, baru temukan yg dicari. 

dah cukupla baca majalah2 yg bukan2. sekarang lebih baik mendalami ilmu2 yg lebih bermanfaat. cuci balik ati ni yg dah bnyk tompok2 itam. teringat kuliah ustaz kazim elias:

"kita boleh tengok tv sampai sejam dua, tapi bila nak solat atau beribadat, 5 minit pun susah. bukan tak bole tgk tv, tengok la...tengok tv sejam, mengaji Al-Quran 2 jam. boleh? takkan tgk tv sejam bole, nak cari manfaat yg lebih besar, ngaji 2 jam tak bole?"

terasa seperti batu besar dihempas pada pale aku. betulla tu. tp kalu tgk halaqah, tgk tanyalah ustaz or astro oasis ok kan ustaz? hehehe. ada je alasan kan? ape la nak jadi ngan aku nih. tapi sedar tak sedar, dah lama aku tak tgk tv. tak tahu ape2 citer yg menarik tak tv. duyung aridinata dah abis rasanya...(layan sket je citer nih). sbb nak tgk duyung2 malaysia. haish.

tu belum petik kuliah ustaz shamsuri:
"kalu bangun tgh malam nak tgk bola, senang je. siap kunci jam bagai. tapi kalu nak suro buat tahhadjud, susah btol. bgn tgh malam tu bole siap pikir lagi. nak solat tahhadjud ke tak ek? dah siap bangun gi minum air...pastu sambung pikir. dok pikir2 sampai terlena balik...."

aduh, sungguh la aku ni sgt alpa. bgn kejap je pun. Allah suka pada org yg bgn malam, tetapi Allah lebih suka pada org2 muda yg bangun malam. come on diriku...jadilah yg lebih baik....

# apa kes tulis blog sampai 3 post dalam satu jam nih??

1 comment:

  1. "La Tahzan" dan cuba membacanya.....
    "Aku Terima Nikahnya...Bercinta Hingga Ke Syurga..& Murabbi Cinta" satu pekogsian yg hebat....

    ReplyDelete