Monday, August 30, 2010

yg terbaik utk aku...Dia yg lebih tahu...



selalunya, org akan terima berita baik berturut2 dlm satu hari. tp, berbeda bg aku. hari ni sahaja, dah 3 berita buruk yg aku dapat. buruk bagi aku di mata kasar...tp mungkin terbaik utk ku dari Allah.
-----------------------
transfer/attachment aku kat sudan telah di cancel. well, aku pun dah bersedia pasal benda nih. redha je. seperti yg aku slalu bisikan dalam hati aku...kalu benar rezki aku, akan sampai juga. kalu bukan rezki aku, dah telan pun termuntah balik. peluang datang dan pergi. mungkin aku blom btol2 bersedia. kerna itu, attachment aku di cancel. benar juga. aku rasa aku blom bersedia.
Allah lebih mengetahui
-------------------------
kekasih ku yg di hospital tu, mungkin tak dapat kluar sebelum raya. teragut lah kegembiraan aku sekali lagi hari ini. oh...mengapa ini terjadi ke atas diriku. aiseh, drama king pulok. di call abg aku, katanya, tak sempat siap before raya. kelu lidah ku di dalam kereta baru osmet ku..vitara...tp mungkin ada hikmahnya....
Allah lebih mengetahui
-------------------------
awek yg ingin aku kenal2, tak tahu status relationship nye. mungkin dah berpunya, sbb kata kawan2. tp mungkin juga sudah tidak,kata kawan2. sedih gak nih. i minat to this girl ok. hahaha. ape2 pun, sesuatu yg terjadi itu, pasti ada sebab musabab nye
Allah lebih mengetahui
-------------------------
osmet ku sakit gigi. ni pun satu berita sedih nih. tp tak sedih sgt. cuma emosi osmetku akan terganggu sedikit. yg pelik nya, gigi aku pun dah terasa sakit sket nih...
Allah lebih mengetahui
-------------------------
kata2 aku sekadar mengubat rasa hiba dlm hati. nak pujuk hati yg sedih menerima segala berita2 yg tak disangka2 sangat. mungkin diuji Yg Maha Esa, supaya bertambah kukuh iman di dada. ye lah, iman pun senipis kulit bawah. bila2 masa akan koyak.mujur lah, kesabaran mengatasi segala2nya.
insyaAllah, takkan luntur sabar ku ini
takkan padam iman di hati
kerana sesuatu yg terjadi
HANYA ALLAH YG MAHA MENGETAHUI...

# di hati ini, hanya Allah yg tahu kesedihan ku....

4 comments:

  1. itu semua hanya utk org2 terpilih... calon2 itu hanya dipilih ALLAH utk hamba2nya yang beriman dan beramal soleh..
    Semua ujian itu adalah tanda kasih sayang ALLAH pada kite kan..
    ...dan ko lebih memahami drp kami yang tidak merasainya wahai En. Zaid!

    ReplyDelete
  2. Sabar taw..ada hikmah disebalik semua ini...

    ReplyDelete
  3. banyakkan bersabar bro...
    insyaAllah...semuanya yang Allah s.w 'plan' untuk kita adalah yang terbaik!

    ReplyDelete