Tuesday, August 10, 2010

ramadhan 1431H


alhamdulillah, moga bertemulah aku dgn ramadhan tahun nih. tinggal satu hari shj. tak sangka, dah setahun bulan rahmat ni pergi. skrg dah kembali. sgt hampir ngan aku. cuma masih risau, adakah aku dah betul2 bersedia menyambut ramadhan nih?

usaha dari awal dah dibuat. aku berdoa, ramadhan kali ni aku dapat manfaatkan sebaik mungkin. aku tak mau lagi biarkan ramadhan dtg dan berlalu mcm tu je. plan yg terbaik utk ramadhan kali nih. bunyi mcm senang je kan, tapi tak semudah yg disangka. semua perlu ada pengorbanan dan tekad serta nekad yg tinggi.

inysaAllah, dengan kawan2 yg slalu ingat mengingati, moga2 tercapai la matlamat ramadhan tahun ini. aku betul2 berharap memperoleh barakah bulan ramadhan ni.

target utk ramadhan tahun nih:

1. khatam al-quran
2. bgn solat malam
3. tak mo tinggal terawih (last year hampir berjaya) thn ni nak repeat bg suksess
4. pergi kuliah

susah gak target thn nih. tp akan aku cuba sedaya upaya. moga Allah permudahkan niat aku nih....

"Ramadhan, awalnya rahmat, pertengahannya maghfirah, penghujungnya pembebasan dari api neraka..."

ke bintang!!!

No comments:

Post a Comment