Thursday, March 18, 2010

aku titiskan peluh utk anak bangsa

terindah, bila dapat menitiskan peluh2 yg sedikit utk anak2 bangsa
keringat yg sedikit, aku basahkan bumi
utk anak2 kecil
yg mungkin nanti akan mengantikan aku sebagai accountant
menggantikan yg bakal pergi suatu hari nanti
aku ikhlaskan hati
walaupun seribu kelelahan berlegar di ruang fikiran
aku teruskan
ikhlaskah aku?
tuluskah aku?
hanya Dia yg tahu

sekadar berkongsi sekelumit pengalaman hidup
sekadar mengisi hati2 kecil yg masih belum penuh
sekadar coret sedikit kenangan
moga2 berguna di masa depan mereka
menjadi sedikit pegangan dlm hidup


menabur secebis keringat utk anak2 bangsa
terima kasih? aku tak mengharap
tahniah? aku tak inginkan
kucupan? jauh sekali terlintas
aku tetap ikhlaskan hati kecil ini


jadilah insan2 yg berbakti pada bangsa
berjasa pada agama
berbudi pada negara
isikan lah hati2mu dengan ilmu2 yg berguna
moga2 berjaya kesemuanya
aku sekadar berkongsi sedikit shj


indah hidup mu
ku selit sebentar
mencuri kasih sayang
menagih rasa ceria
berkongsi air mata


peluh dan keringat aku cuma sedikit
tentukan lah masa depan mu
taatlah pada Yg Maha Esa

sedikit coretan dari aku yg telah bersama2 ngan kawan2 baru yg lain. menerajui program 1 hari utk anak2 kecil sekolah rendah di SK Tmn Nirwana, Ampang. Pengalaman hidup yg sukar aku perolehi. Bersama2 400 anak2 berbagai ragam. berbagai2 karenah. yg manja, yg otai2, yg malu. aku pun dapat timba ilmu dari diorg. cukup indah.

penat? bohong kalu tak penat. tapi tanyalah pengalaman yg aku alami. sgt indah. terima kasih yg menjemput aku utk menyertai program ini.

satu2 nya pix yg menunjukkan gambar aku di program 1 hari ni

rakan2 lain yg turut sertai

kesemua fasci yg ada pada hari yg disebutkan

kalau ditanya ape ilmu yg paling berharga aku dapat pada hari tu, sudah tentu ada. aku menolong sorg SMART personnel memasang harnes pada adik2 comel ni utk diorg turun flying fox. aku pelik bila tgk mamat ni asyik bertanya dan bercerita ngan kanak2 masa dia pasang harnes kat kanak2 nih. aku dok pk, ape la mamat ni dok bercakap je ngan adik2 ni. yg aku sibuk pasang harnes dengan cepat. ye la, nak abiskan cepat sbb ramai lagi yg belum turun flying fox.

terlintas kat otak aku, bila bercakap ngan budak2 ni masa pasang harnes, sure diorg lupa kejap yg diorg akan turun flying fox dari tingkat 4 bangunan sekolah. imagine la nerveous diorg time tu mcm ne kan. bila ada yg bersembang2 hal2 lain, mungkin diorg akan terlupa kejap. yg lepas ni nak turun dari tingkat 4. ape lagi, aku pun implement benda yg sama. Alhamdulillah, berkesan. ada yg nak main lagi.

dlm masa kita berkongsi ilmu di dada kita, kita pun akan dapat ilmu lain. ilmu ini aku akan simpan & pakai sepanjang hayat aku. terima kasih....

ke bintang!!!

# bila lagi nak jadi abg fasci ni?

3 comments:

  1. eh la same upenye matrik pilah...
    bangunan pasang siap, selaluuuu dan selalu xde air =p...hahha

    ReplyDelete
  2. tasha tumpang lalu....
    tringat dak2 neh...
    chomel2...
    plg ingat sorg gurl pakai cap Chelsea....
    hehehe

    ReplyDelete