Thursday, July 26, 2012

RAMADAN 1433H: BULU AYAM

Takbir Cinta
Amy Search ft Yasin

Berjalan melihat langit, memberi satu kepuasan yang berbeza

Alhamdulillah, tahun ni, awal puasa aku dapat balik ke kampung. Walaupun tengah sibuk-sibuk dengan 'kertas' tapi dapat jugak gegas-gegas balik ke kampung. Sambut 1 Ramadan dengan abah memang moment paling best. Despite berbuka makan yang best- best la.

Bunga Kuchai

Syukur juga aku makin rapat dengan semua ahli keluarga. Aku yang jenis kecoh-kecoh ngan kawan-kawan, yang suka buat lawak dengan kawan-kawan, tapi character dengan ahli keluarga sangat lain. Kecuali dengan abang yang ketiga. Sejak pindah ke Melaka, dah mula rapat dengan abang yang sulung. Sekarang, dengan adik yang bongsu. Kalau dulu kecik-kecik, dia lah kawan aku, dan dia jugak lah musuh aku. Tapi masa merubah segalanya...aiseh! Well, usia makin meningkat, plus dah merantau merata belajar, makin rengang hubungan dengan ahli keluarga. Bukan sebab tak kamcing, cuma aku tak berapa nak ada idea untuk berbual-bual dengan ahli keluarga. Tapi Alhamdulillah, anak-anak buah yang ada, merapatkan balik hubungan aku dengan ahli keluarga. Pelik, tapi benar. Bising di luar, Pendiam di dalam.

EMO is being CONTROLLED well

# carik-carik bulu ayam, lama-lama bercantum kembali

3 comments: