Wednesday, July 18, 2012

MEN ARE FROM MARS

Ku Milik-Mu
Maher Zain

First Item that I Bought with My First Performance Merit

Dua Sahabat Lelaki Berbual


Sahabat 1: Ko pakai kereta apa sekarang?
Sahabat 2: ?????

Sahabat 1: Aku selamber je melawan cakap boss aku tadi...
Sahabat 2: Aku hari tu lagi, selamber je balik walaupun boss suroh buat kerja...

Sahabat 1: Aku ingat nak tukar kereta la...
Sahabat 2: Tukar la, minggu lepas baru aku usha kereta baru jugak...

Dua Sahabat Perempuan Berbual

Sahabat 1: Awak tau tadi, saya nampak si budak tu pakai make-up tebal...
Sahabat 2: Takkan awak baru perasan kot?

Sahabat 1: Alah dia tu, berlagak betul...
Sahabat 2: Tau takpe...

Sahabat 1: Takde taste la laki tu. Budak pompuan macam tu pun dia nak...
Sahabat 2: Ntah, macam la takde perempuan lain kat dunia nih...

Kesimpulan
Dalam keadaan separa sedar, atau lebih tepat tidak sedar langsung, perbualan sehari-hari antara sahabat-sahabat lelaki berbeza dengan perbualan sehari-hari antara sahabat-sahabat perempuan. Nyata, lelaki lebih gemar bercerita tentang kehebatan diri mereka sendiri. Kira macam up diri sendiri la. Aku pun kadang-kadang macam tu jugak. Ternyata aku lelaki. Hahah.

Manakala perempuan, lebih gemar bergosip. Opss...Tak mungkin saya salah 100%. Sebab melalui pemerhatian, atau lebih tepat, pendengaran, perkara ni benar-benar berlaku. Betul. Kalau tak percaya, lepas ni, cuba dekati kelompok-kelompok jantina ini berbual. Pasti akan ketemu kepastian seperti di atas.

Tak tepat sepenuhnya, tapi hampir keseluruhannya tepat. Acu cuba try test tengok....

BOSS is still trying to steelsteal my EMO title...Haip!

# "belum jadi boss lagi, semua dah monitor..." saya anggap ini perkara +ve
# berpuasa bererti menahan diri dari lapar & dahaga, dan perkara-perkara yang membatalkan puasa....
# was saving this 500th post for something special, but I guess, I have to wait...

3 comments:

  1. steel - besi
    steal - curi

    sy pun masih belajar..:)

    ReplyDelete
  2. haha..i can see the change..good boy!
    no problemo..slamat hari raya..;)

    ReplyDelete