Tuesday, July 17, 2012

HUJUNG MINGGU YANG JAUH...

Patahnya Sayap Malam
Massa


Dulu, masa tengah makan, Kak Rohana tegur, "Zaid makan ambil yang jauh dulu rupanya. Ni nanti mesti kawin dengan orang jauh ni..."

Memang jauh kak, tapi bukan jauh orang, jodoh yang jauh. Sampai la ni jodoh belum sampai. Jauh bebenor. Well, aku pun tak perasan gaya makan aku. Tapi lama kelamaan baru aku sedar. Lepas Kak Rohana tegur la. 




Hujung minggu yang sibuk. Teman dak daus ke ipoh untuk century ride 160km. Aku yang tengok lak rasa penat. Well, jadi driver hujung minggu. Bukan selalu. Free time macam ni, boleh la aku tolong kawan-kawan. Dah dia minat, temankan aje la. Sian lak kalau dia gi sorang-sorang. Jumpa Anuar Manan pulak tu. Haha. Tapi tak amik gambar la, sebab macam tak sure, tu dia. Dah balik hotel baru google gambar. Soheh dia.

Jauh perjalanan aku hujung minggu baru ni. Sampai KL lambat, seorang lagi kawan mintak tolong ambilkan kunci kereta dia di Putrajaya. Detour aku masa nak balik ke Melaka. Singgah Putrajaya. Hujung minggu yang letih. 

LEGA dapat tolong kawan-kawan

# just says ALHAMDULILLAH, instead YES...
# a friend invited me for a family dinner....

5 comments:

  1. 170km laaa... Bukan 160km, tak caya tgk speedo meter beskal..
    Bukan jd driver.... Tolong drive kan kete sbb dak Daus flat lepas abez event....
    Nasib ada dak Zaid, sbb sampai je kl, dak Daus trn kan beskal kat rumah dia and terus gerak g kerteh... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dak Daus selamber tido dari lepas makan sampai KL. Dah check saman belom? Haha.
      kete ahlil sukan la katakan

      Delete
  2. ... Wuhoooo sbb dak Daos penat gler... Sblom tu lapa glerrr... Kat first kedai order mknan tp x sampai2... Demmit... Tp dak Zaid lg penat kot.. Aritu time berenti solat Maghreb, da nmpk dak Zaid kepenatan gler, offered tukar driver, x mboh. So far no unusual ticket I receive dear.. Dak Zaid drive sopan giler

    ReplyDelete