Thursday, July 12, 2012

EMO BERALIH ARAH

Suratan dan Takdir
Gersang


Minggu ni, Encik Boss aku ni asyik EMO je. Dia kan tau yang emo tu khas untuk aku. Mana boleh nak rampas my middle name tu. Siot je. Well, dah masuk 3 hari dia emo. Macam-macam hal la yang dia emo. Especially emails from KL office. Tapi yang semalam la paling legend. Pagi ni, awal-awal pagi dah datang kat tempat aku nak story pasal dia punya darjah emo pasal email-email semalam.

"Rilek la boss, jangan la emo pagi-pagi. Take it easy" pandai pulak aku nasihatkan Encik Boss aku nih.

"Ye la, aku emo la, Siot betol diorang ni" balas Encik Boss yang masih dalam keadaan emo lagik.

Dah, malas nak layan boss emo pagi-pagi. It is not good woh, kalau emo pagi-pagi. Nanti kacau motivasi untuk bekerja sepanjang hari.

09072012 / motivasi bekerja terganggu

0900 hrs - "Apasal inventory impact yang ko bagi ni tak sama pulak dengan report last month?" by boss

0901 hrs - "Report yang mana boss?" Aku yang dalam hati sudah gegar. Salah ke data aku bagi?

0902 hrs - "Last month dalam report number lain, ni ko bagi kat aku dah lain. Ko dah ikut procedure baru ke?" by boss

DOWN - baru pukul 9 pagi. ada lagi 8 jam sebelum pukul 5 petang!!!Macam mana nak kerja nih.

0904 hrs - Godek-godek report last month, betul je number aku bagi nih.
              - Godek-godek master file: "Aha!!!Dah jumpa..." Muka gembira sebab dah tau data aku betul

0907 hrs -  Boss lalu tepi workstation sebab nak gi toilet, aku tahan.
                 "Boss, betul la number I bagi kat you. Yang you amik last month untuk report tu bukan company 
                  level punya inventory impact. Yang I bagi tadi tu company level" muka gua senyum 
                 "Hahaha....yang ko bagi company level apasal?" senyum, lepas tu blah gi toilet

UP - Fuh Alhamdulillah lega, tak sampai 10 minit downtime aku.

EMO still my middle NAME

# soalan terakhir boss tu buat aku puashati, sbb dia ngaku dia salah walaupun dalam bentuk soalan
# ramadhan dah dekat : "Sesiapa yang cuba menghampiri Allah padanya dengan mana-mana amalan sunat, maka seumpana seorang yang telah menunaikan satu fardhu pada bulan-bulan yang lain, dan sesiapa yang menunaikan satu fardhu di dalamnya adalah seumpama seseorang yang menunaikan 70 fardhu pada bulan-bulan lain" Ibnu Huzaimah, Baihaqi & Ibnu Hibban

No comments:

Post a Comment