Sunday, September 18, 2011

IDUL FITRI 1432H


Raya pun dah lama abis (sebab aku consider raya only 1st Syawal). Yang lain-lain tu consider as makan free je. Tak banyak tempat pun yang sempat jalan-jalan time raya this year. But, overall rating, 5/5. Raya la yang aku dapat cuti panjang. Lepak dengan semua adik beradik, anak-anak buah yang ramai (riuh rumah kampung), sepupu sepapat, tok, pakcik & makcik, dah tentu abah tak lupa. Syiok wo!!!

Tapi untuk raya tahun ni, agak kurang aku makan. Aku pun tak sure what had happened! Sikit je makan. Nak kata pantang, takde la pulak. Maybe letih jadi driver. Yang penting, makanan utama time raya aku rembat la. Ketupat daun palas, lemang & rendang....My feveret....!!!

Dapat jumpa sorang member lama yang dok berchat kat FB jah. Own aka Fakh. Lepas PMR, langsung tak jumpa dah. Tapi berjaya dihubungi time raya ke-3. Aku, Edi & Steng Tneed (Din), redah kasi pecah rumah baru dia. Style!!!Makan mee sup. Terbaek!!!


Kampung always be the best place to chill


tengah mencari ulam ape ntah la kakak aku nih?

sepupu yang always nak curi spotlight gua...

Sebelum aku terlupa, aku nak ucapkan terima kasih pada :
  1. Polis Trafik - aku memang salute spring kat korang la weh. Bole duduk bawah payung besar sambil tengok highway tu. Anda membuat aku akan selalu pastikan speedo meter aku tak lebih 120km/j. Terima Kasih!
  2. PlusTrafic Twitter - frankly, aku baru jumpa twitter korang nih. Last time cari tak jumpo. Tapi time nak balik raya hari tu aku cari gak. Found it! Membuatkan saya alert pada keadaan trafik sepanjang lebuh raya Utara Selatan. Juga menyebabkan saya balik pukul 1am sbb anda melaporkan jalan jam di siang hari. Terima Kasih!
  3. Pegawai PLUS - anda bertindak pantas untuk setiap kemalangan yang berlaku (takde la banyak pun). Tapi anda memang terbaik. Terima Kasih!
  4. Pekerja Tol - walaupun aku pakai Smart TAG, tapi apa salahnya aku say thanks to korang kan? Tak hilang bisa, ular yang menyusur akar (macam tak kena je). Terima Kasih!
Cukuplah tu ucapan terima kasih aku.

LOVE, ZAID

# ramai lak yang bercolor theme biru this year...haih!!!

1 comment: