Sunday, July 11, 2010

spain vs germany



german tewas, aku sedih. tiada lagi world cup utk ku...pinjam ayat en ismail. mkn2 kat muara sungai duyong dulu, sblm gi nonton WC. plan2 awal, nak gi sesi dabel trabel, tapi, mata aku sgt takleh nak buka. biasa la, dah tua2 ni, kena tido awal. lately, sgt penat & ngantok. not sure why? mungkin badan letih. pantang ada masa terluang, sure lelap mata. kerja takde la teruk mana, tp, mata ni asyik ngantok je.

tido lambat? jauh skali...bgn tahjud? moga Allah permudahkan...indahnye kalu bole bgn tgh2 malam, berdoa dan mohon keampunan dari Allah. aku masih berusaha. semoga dipermudahkan k...

abis je makan2, muka pun mcm org mati bini. terus balik ke sg udeng. ingat nak terus balik rmh. tp tak larat sgt. singgah jap kat rmh dak2 nih. makanya, tertido saya. bgn sekejap tgk WC. kecewa, kekalahan german.

oh ye, ada sesuatu yg sgt ajaib terjadi pada malam tu. dah la kete naik 6 org. time balik, tiba2 ada roadblock. sib baik polis je. sah2 le kena tahan kan....berenti tepi.

Polis, "lebih muatan ni.."

Aku :

Polis: "mintak lesen ngan IC, yg kat dalam kete tu takyah kluar"

aik, kerek lak mamat polis ni. tp dia buat kerja dia...aku masih senyap...

Polis: "kerja mana?"

Aku: "petronas"

Polis: "salah ni lebih muatan"

Aku: "tau cik..." (cuba membodek)

polis tu masih membebel, aku tak ingat. dia passkan lesen n ic aku kat mbr dia yg tgh duduk kat meja.

Polis: "ni lebih muatan" (sambil tunjuk kat aku n kete ku)

Mbr Polis: "dari mana encik"

Aku: "muara sungai duyong, gi makan2 jap"

Mbr Polis: "nak balik mana?"

Aku: "sg udang"

tiba2 chief polis kluar dari balai....

Chief: "gi semua dok sebelah depan meja.."

Polis: "lebih muatan, tu, kete vios putih..."

Aku: "cilaka, kete aku disamakan ngan vios? natenye polis" (dlm hati la..)

Chief: "nah...." dia hulurkan ic dan lesen aku...

Alhamdulillah...masa tu rasa nak sujud syukur je. Aku bertasbih dan amat bersyukur pada Allah masa tu. thanks Allah. semua ni terjadi dgn izinNya...

kesimpulan, lain kali jgn cari pasal naik lebih muatan...

ke bintang!!!

# 1st time kena tahan polis....cuak beb

2 comments:

  1. seyes doe..honest comment ni..ak terase kacak bile tgk pic ak kt dlm kete ko..hahah

    ReplyDelete
  2. biar aku teka sape yg comment nh...saini kan? hahaha...ko kat mana2 pun kachak bro.cuma bila ko naik kete aku, ko jadi xtra kachak. tp, ko lebih kachak bila berkawan ng aku...hahaha..cuma jgn garu2 k

    ReplyDelete