Saturday, July 3, 2010

5.11 am

matahari dah nk mengjengah dari luar jendela. aku terjaga di awal pagi. mungkin kerna aku tido sedikit awal mlm tadi. tak tahu kenapa. tapi rasa ingin lelapkan mata seketika. utk tenangkan jiwa yg kacau tiba2. kejap lagi subuh mengjengah. mudah2kan, diringankan tulang aku utk berjemaah ke surau pagi nih. agak lama aku tak subuh berjemaat. dah seminggu. rugi rasanya.bukan rasanya rugi, mmg rugi kalu terlepas subuh berjemaah.

dalam sekelip mata, bnyk perkara yg berlaku dlm hidup nih. tak sangka, hidayah Allah disampaikan melalui mcm2 cara. aku bertuah dipilih Dia (insyaAllah) jika benar, aku akan terus berusaha utk menjadi seorg hamba yg taat pada-Nya. mungkin ada sedikit kepincangan dalam perjalanan aku mencari NUR, utk kekal dalam redhaMu, tapi aku akan tetap dan terus berusaha. moga dipermudahkan senantiasa.


rasa malu bila mengenang dosa2 lama. terus berdoa agar ianya tak berulang lagi. teman2 rapat yg jujur memberi nasihat utk aku berubah menjadi lebih baik dari sebelum ini. tinggalkan semua perkara2 yg dulu aku bangga bila buat, tp sekrg............hmmm

sedih bila kenangkan siapa aku dulu.tp aku masih sedih ngan diri aku skrg. bnyk nye masa muda yg aku telah abiskan utk perkara2 yg tak sepatutnya.rugi amat.

berdoa setiap masa dan ketika, supaya dihindarkan dari dosa2 lama. dari dosa2 lama berulang kembalik. aku berserah padaMu Allah, cukuplah Allah bagiku.

terima kasih utk seorg kawan yg menjentik telinga aku tatkala aku hampir lena dibuai impian2 indah dunia fana. terima kasih utk seorg kakak yg menyuntik bibit2 cinta pada agama, terima kasih utk seorg abang yg sentiasa menepuk bahu tatkala hampir menyinsing dari landasanm, terima kasih utk adik yg slalu mencuit tatkala bersedih mengenangkan masa2 lalu....terima kasih utk segalanya...

oh Allah, thanks for everything...dengan izinMu, dengan usahaku, aku ingin menjadi hamba yg bersyukur...

Hidupku, Matiku, Cintaku....hanyalah utkMu Ya Allah....

ke bintang!!!

# masih cetek ......

No comments:

Post a Comment