Sunday, January 17, 2010

= > what perfume you are

hari ni hari update blog sedunia ke? bnyk dah aku update utk hari ni. mmg takde kerja. well, terasa nak citer pasal perfume. sure everyone in this world (yg affordable) will own a perfume. kalu tak yg mahal pun, atleast yg murah. minyak atar pun kira perfume gak la kan. sama mcm aku. saje nak citer2 pasal perfume sendiri. from the 1st perfume, until yg latest ada skrg nih. jom.

duhill desire red

ni 1st perfume yg mahal aku ada. actually, it was a birthday gift from abg semp. mmg cool. masa ni pulak, aku mmg tgh angau pasal dunhill desire nih. tunggu masa je nak beli. kumpul2 duit. tak silap aku, masa aku 3rd year or final year. masa tu abg semp ajak gi makan kan Chicken Rice Shop KL Sentral. yeye. tempat berjumpa semua manusia. bila tgh2 makan tu, abg semp bg this present. wow, kinda gila aku amaze time tu. spechless dude. haha. bermula la aku memakai perfume yg mahal (utk student, mahal la masa tu weh). perfume ni btul2 habis masa aku start kerja. 2 tahun gak la bertahan perfume nih. thanks abg semp.

Tommy Hilfiger

ni pulak perfume pertama aku beli. perfume yg mahal la. perfume lelaki mana ada yg murah. adeh. ni beli masa dah kerja. beli kat KLCC. masa tu tgh ada promotion Isetan kat centre court. test2, terus angkat. dapat this perfume, deodorant, 2 miniture (satu naz amik), 1 sling bag, 1 toiletries bag. masa ni naz ada skali. miniture mintak dua sbb satu lagik dia nak. tak silap aku tahun 2006 kot aku beli perfume ni. smpi skrg, ada lagik perfume nih. ye la, pakai sikit2 je. tu pun gi kerja. sbb jarang kluar jalan2. tu kisah perfume kedua.
move to perfume ke-3


jean paul
perfume ni org bagi. aku tak bape berkenan botolnye. jadi segan nak bawak gi travel. hehe. tapi bau best. cuma stakat ni yg tak suka, najihan sorang je (opismate aku masa aku kat KL dulu). pantang aku pakai perfume ni, sure kena sound. kakakaka. Rosdi bg kat aku. ntah kat mana dia beli. over the sea kot. biasa la. Rosdi ni steward. masa dia bagi tu one set. man and women. yg women, aku bg kat kakak aku. sbb aku takde awek dah time tu. aku dapat tahun 2007. mcm biasa la. bila dah ada 2 botol (tommy & jP), lagi lambat la abis kan. skrg dah 2010, perfume ni ada half bottle lagik. anyway, tenkiu2...jimat duit aku.
bergerak ke wangian ke-4, 5 & 6 (ni semua perfume baru beli nih)



unforgivable
aku nak menyebut namanye pun tergeliat lidah. tapi, masa 1st kluar perfume ni, tak silap aku ealry 2008, mmg aku nak angkat dah. tapi mak ai, mehei bebenor. terus tak jadi. tunggu pun tunggu, survey punya survey, tahun lepas ada promotion kat Gardens. tapi still tak angkat. sbb rasa still mahal. tapi di tahun 2009, lebih specific, tanggal 28/12/2009, aku telah membelinya. bukan di malaysia, tapi di kota singa. hoho. dapat la jugak akhirnya perfume idaman. pakai pun sikit2 je. tak pakai gi opis. gi jalan2 and special occasion jeh.

CKfree
fragrance ni baru lagik ni. jarang aku beli kalu yg baru2 ni. sbb rege mehei kome. hoho. biasa la, hidup ni kena bajet2 sket. kalu tak, duit mengalir macam air. tak ingat kat maan aku test perfume ni. tp mmg best. bau dia bagi aku, kurang sket dari Euphoria. ingat nak beli Euphoria, tapi sbb Eupho dah lama, beli la yg baru ni. yg ni aku pakai gi opis. sbb botol besar, dan masa beli, murah ya amat. alkisah, perfume ni aku sapu masa kat singapore gak.

davidoff Adventure
this is one of the latest man fragrance by Davidoff. tapi bau mmg stong. maskulin abes dude. pakai gi opis tak bape sesuai. 1kilometer org bole cam ko. haha. utk hangout best ah ni. skali skala pakai yg strong, ok gak. kalu hang out, sure bnyk berjalan. dah bynk berjalan, sure barpaluh. tambah2 kalu hang out yg satu hari berjalan, mmg ada bau la (mcm iklan febreeze).
from left: CKfree, Adventure, Tommy & Unforgivable

maka, 10 tahun lagi la kot baru aku beli perfume baru. aku ni mmg kureng sket berbelanja utk perfume ni. sbb suka stick pada satu bauan dlm satu2 masa. cuma, masa gi singapore tu, murah sgt lak harganye. hehe. ni pun rasa nak angkat versace. tebus mata maybank credit card. hehehe. layan gak. tapi tak sure lagik. so yg lain, what perfume u are? title mcm nak bg tau, sifat2 dari jenis perfume je. walhal nak citer pasal perfume sendiri. jangan mara a...

ke bintang!!!

# mintak2 la tahun ni hadiah besday dapat.....hehehehe

No comments:

Post a Comment