Saturday, January 7, 2012

KAHWIN

Love The Way You Lide
Eminem Ft. Rihana

NIKMAT TUHAN YANG MANA KAU DUSTAKAN - AR RAHMAN

Soalan yang berlainan tapi masih membawa maksud atau pun makna yang sama. 

"Bila nak merasa makan nasi minyak?"

Masih sekitar cerita seperti semalam. Hari ini, ada pula yang bertanyakan soalan yang lain, tapi membawa erti dan tujuan yang saling tak tumpah seperti semalam. Boleh saja kalau nak makan nasi minyak, aku boleh masak. Yang pasti, bukan itu tujuan soalan.

Tak sangka, orang yang biasa macam aku, ramai juga yang ambil berat. Ambil berat dalam bahasa sopan, kalau bahasa yang kurang enak, jaga tepi kain orang. Macam biasa, aku tukarkan ion-ion negatif tu kepada ion-ion positive. Hati tak runsing, otak tak serabut.

Bila sudah sampai level macam ni, aku takde sedikit rasa pun nak kawin. Buat masa ini, aku rasa ok je hidup sorang-sorang. Salah ke kalau tak berkahwin? Takkan nak kawin sebab orang asyik bertanya. Pressure dari masyarakat ni takkan habis. Bila dah berkahwin, akan ada pulak yang sibuk bertanya bila nak ada anak. Dah ada satu, ada pulak nanti yang bertanya bila pulak nak dapat yang kedua. Kalau hidup nak puaskan hati orang lain, yang tak pernah pun bagi apa-apa pada aku, memang tak larat la nak kejar.

Apa-apa pun, aku nak berterima kasih pada kawan-kawan, kakak-kakak dan abang-abang yang tak putus-putus nak carikan jodoh untuk aku. Ramai yang ikhlas nak tolong, walaupun ada segelintir ada kepentingan sendiri. Maaf, saya tak rasa untuk jatuh cinta, atau berkahwin buat masa ni.

LOVE, ZAID


# Cinta: Rahsia Allah....

6 comments:

  1. zaid...kita sebaya & soklan yg sama sy dpt dr ramai pihak....ada jodoh pasti akan kahwin nt,kan kan.insyaAllah.

    ReplyDelete
  2. betul ckp awk..jgn hny nak kawin sbb nak ikut org atau nak puaskan hati org.biar lambat jodoh xper, supaya kite tidak menyesal dgn keputusan kite.insya allah.all the best.

    ReplyDelete
  3. Zaid.. I'm ur colleague... Was surfing d web n found ur web. Well jodoh kuasa Allah. Like me, married for 5 years and suddenly he found someone else and leaving me w my son. Hanya Allah tau kesedihan ni... Berpisah sbg bf-gf hanya air mata. Tp berpisah suami-isteri, anak jd mangsa kn? But ape2 pn soal jodoh berbalik pd Allah. Doesnt mean if u're married early so he/she will be ur jodoh for d whole lifetime kn? Everything is in His hand.

    So dun worry... One day u'll find ur jodoh who will b ur wife in jannah :)
    And for me, may Allah complete me w husband who'll bring me to jannah too :)

    Good luck in searching ur jannah's soulmate k :)

    ReplyDelete
  4. Zaid.. I'm ur colleague.. Was surfing d net n found ur blog...
    Jodoh tu rahsia Allah... Tak semestinya yg kawin, jodohnya berpanjangan kn? Like me... Huhu nway sad story of mine, biar lah rahsia hehe...

    Anyway, may 1 day u'll fine ur wife who'll be wife in jannah :)
    And pray for me too k? ;) hope my new future husband is d one in jannah too :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah, mega plan ada di luhmahfuz...kita usaha je

      Delete