Friday, April 15, 2011

BERFIKIR

LOCATION : BEDROOM
SONG : SEKALI LAGI

Bila emosi terganggu, kita akan sering tidak mampu untuk berfikir secara waras. Lantas,apa yang kita bicarakan, tidak berasaskan sesuatu yang sahih. Kematangan berfikir terjejas. Kerana keadaan marah yang menguasai emosi, turut menguasi fikiran, lalu apa yang dituturkan, adalah dari sisi emosi yang tidak sejahtera.

Pergh, intro apasal mcm nih? Hahaha. 

Posting aku yang lepas-lepas, telah mengguris hati sesetengah orang. Tapi kenapa? Biasa la, mungkin terkena pada batang hidungnya. Dan sesetengah org, lupa hak-hak seseorang individu itu sendiri. Mengulas sikit comment dari "Anonymous" yang mungkin takde "telur" untuk tulis nama sendiri masa comment blog aku. It was a comment for EKSYEN?


Secara keseluruhan, suke hati aku la nak tulis ape. Sbb ni kan blog aku. Selagi tak bercanggah dengan akidah Islam, I don't have to bother about comments yang tak matang.

Tak perlu paham dengan orang yang jaja fb/ym. Sbb diorg tak mintak pun difahami. Tak bodoh, sbb masing2 ada hak nak berkawan dengan sapa2.

Anguh? Hahaha. Check comment anda balik. Aku rasa lebih angkuh comment ko kot. Ambil cermin, tgk diri sendiri. Biasa la hadek2 nih, perasan diri cantik dan bangus. Bukan semua la, ada yg memang cantik dan bagus. Tu aku salute!!!Spring lagik aku bg...

Manusia ni, mmg suka letak assumption pada orang lain. We can meet up, nak test sape hadek2. BTW, bila dlm list friend aku ada hadek2, itu dah tunjuk yg aku open minded. Diorg respect aku, and aku lebih2 respect diorg. Cuma yg sibuk dok nak tarik perhatian, or yg perasan DIVA, tiap2 kali org nak kena tegur dia, bole jalan la...

Eh apasal aku mcm emo nih? Hahaha, takde ah. Aku chill!!!

# bila cakap tak pakai otak, makan diri sendiri....


LOVE, ZAID . . .

4 comments:

  1. kalau mahu dipedulikan lidah orang, sampai bila pun tak kan ke mana. chill ;)

    ReplyDelete
  2. Kenapa perlu melatah kalau kita tak buat. Yang penting tanya diri sendiri and jawapannya ada dalam diri. open minded kah kalau berada di gay club atau di gay social network. Fikirkanlah sebelum membuat kenyataan. Chill bro

    ReplyDelete
  3. alamak/alaayah!!ms lps bc ths blog,trfikr nk bg komen sket.

    for me "sy tuan empunya blog,jd hak org lain hny utk baca n bg komen jika berminat" ye tak en zaid?

    apapun ini blog awk,dan org lain hanya ada hak utk bc dan bg komen.kalau ada yg tak suka or x puas hati,then jgn la bc...jgn lah buat taringmerah83.blogspot ni as ur "favourite" tak gitu,haha.
    mcm mcm ragam manusia ni

    ReplyDelete
  4. adeii..x kan pasal hadek2 jd mcm ni? huhu..pedulikan je ckp2 org..

    ReplyDelete