Monday, January 3, 2011

SESI PERSEKOLAHAN 2011


tengok berita kat TV9. sesi persekolahan 2011 bermula hari nih. ramai la parents yg amik cuti hari ni nak hantar anak2 gi sekolah. 1st day sekolah la katakan. tp, utk kakitangan company aku, hari ni kita mmg cuti. cuti ganti Malaysia menang AFF. Teringat zaman masuk sekolah dulu. Best gak. 

Petikan berita TV9 jam 12tghari tadi:

Bila kanak2 ditanya tentang cita2 mereka
Adik 1: Saya nak jadi askar (common kan masa kita kecik2 dulu, askar, polis, bomba, cikgu)
Adik 2 : Nak jadi Ustazah (wow, aku impressed)
Adik 3 : Nak jadi doktor (ni pun common)
Adik 4 : Nak jadi misi (nurse)

oh, cita2. dulu cita2 aku nak jadi:
1 - Polis
2 - Askar
3 - Bomba
dulukan kena tulis kat report card, 3 cita2 kita. rasanya ramai je yg sama cam aku.

ada yg menangis sbb masuk sekolah. yelah, kena tinggal sorg2. dulu ada mak teman. hehehe.

bila ditanya kepada adik yg menangis:
TV9 : Tadi kenapa nangis?
Adik : "hanya senyum manis"
TV9 : Esok nak nangis lagi tak?
Adik : Tak nak

Mencabar sungguh kerja cikgu2 nih. Mesti ada yg nak kena bawak anak murid ke tandas. Nak pujuk yg nangis. Tolong asah pensil. Besar juga jasa cikgu2 nih. Dari tak kenal ABC, 123. Sampai dah ada yg bole jadi penulis, blogger (aiseh), pandai buat kira2.

aku berharap, ibu bapa, masyarakat & especially individu tu sendiri, bole appreciate cikgu2 nih.

terima kasih cikgu....

#ramai kawan2 yg jadi cikgu : abg sem, am, bibah, saliza..eh ramai lah

No comments:

Post a Comment