Wednesday, March 28, 2012

JANGAN LUPA...

Everybody Has A Dream
Jessica Sanchez

Ni kira souvenir la kot, walaupun aku pesan untuk diorang beli as aku nye collection...

Bro, jangan lupa souvenir ok!

Well, tu ayat yang kita selalu dengar bila orang dapat tahu kita tengah plan or dah confirm untuk berehat dari pejabat, dan pergi vacation. Not limited to vacation only aku rasa, but, kalau dapat outstation to any interesting place, surely, akan dapat the first statement kat atas tu.

Ada member tanya - Bro, tak mintak apa-apa buah tangan dari orang gi Abu Dhabi ke?

Aku balas - For me, there is a special definition of Sorviner....

Wikipedia
souvenir (from French, for a remembrance or memory),[1] mementokeepsake or token of remembrance[1] is an object a person acquires for the memories the owner associates with it.

Well, aku memang tak pernah mintak any souvenir from kawan-kawan yang gi mana-mana. Wikipedia dah bagi jawapan kat atas tu.

Token of remembrance...Individu tu akan beli something dengan sendirinya, if dia ingat kat kita. So, kenapa nak meminta-minta? Kan menyusahkan kawan yang tengah syok bercuti. Kalau gi negara-negara yang currency rendah compare to Malaysia okaylah, bayangkan kalau gi UK, US, OZ, Jepun dan sealiran dengannya, pening kepala jugak. 

Thanks to Sayra sebab she gave me this nice thought - It is not the value, but the thought counts the most. Ayat ni aku dapat masa aku beli fridge magnet yang murah for her masa visit somewhere (sorry, wa dah lupa, sign of ageing...)

LOVE, ZAID...

# macam cakap tak serupa bikin kan? cakap tak mintak/tak nak susahkan kawan, tapi kirim beli collectible item from HRC...haih

No comments:

Post a Comment