Friday, December 23, 2011

KADANG-KADANG JUMPA

IMPIAN ANAK JALANAN by KEMBARA

EN JANGGUT BERSAMA GALAXY TAB 10 YANG AMPES...HEHE

Bila kadang-kadang jumpa, banyak cerita yang masing-masing nak story. Jenuh la jugak nak bawak cari makan kat area Melaka ni. Sebab takde la tahu sangat mana tempat yang special. Plus, datang tengah-tengah bulan, kena pulak aku baru balik dari outstation, padan muka. Bawak makan tandori je la.

Dalam dunia ini, ada macam-macam jenis manusia (sangat klishe). Nak jugak sebut. Ada yang baik, ada yang nakal, ada yang soleh, ada yg tholeh, ada laki, ada perempuan. Macam-macam lagi la. Ada yang cepat emo (macam aku dulu-dulu, sekarang mana ada emo dah...), ada yang jenis penyabar (macam aku sekarang..haha).

Tapi benda macam inilah yang bagi ceria hidup kita kat dunia nih. Kalau tak, pasti mendatar. Larat ke nak gembira je sepanjang hidup? Larat ke nak sedih je sepanjang hidup? Kan bila diselang seli setiap perasaan tu, menimbulkan suasana yang indah (ape lah yang aku merepek nih).

Pendek citer, aku tunggu ko tukar kete Janggut. Takkan nak kalah ngan kawan-kawan yang lain? Hahaha. Saje kasi bakar ini Encik. 

Biarlah apa yang orang nak bercakap tentang kita...
Pakai kereta second hand ke....
Rumah jenis apartment ke...
Tak berjalan-jalan ke luar negara ke...

Yang penting, kita hidup bahagia. Hati senang. Jiwa lapang. Baik kejar yang abadi nanti...lagi ada pekdahnya...

LOVE, ZAID...

# takde la gaji abis bayor hutang je tiap2 bulan....adeh!!!


1 comment:

  1. kalo nak ikot cakap or, smpai bile pn x abes..
    lagi bgos kalo kita buat ikot ape yg kte mampu..

    ReplyDelete